SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Vid problem

Här finns checklistor och information om ni stöter på problem. 

Vid incidenter i träningshall eller gymnastiksal 

Leta upp rätt idrottshall/gymnastiksal via nedan länk för att få fram checklista för varje idrottshall/gymnastiksal.

Vid incident idrottshall/gymnastiksal

Checklistorna gäller följande incidenter:

  • akut personskadan
  • nödsituationer
  • mindre allvarliga personskador
  • kontakt med polis
  • akuta fel på fastigheten
  • icke akuta fel på fastigheten

Om ni saknar något i materialet maila  kansli@tyresogymnastiken.se

 

Försäkringsinformation

Våra gymnaster och tränare försäkrade, mer information hittar ni här:  Skada & försäkring 

 

Vid problem med fastighet 

  • Dåligt städ brister i hallar & salar -bild, tid, plats till kansli@tyresogymnastiken.se
  • Tyresö kommun Jour Lås/Fastighet/VA 08-798 44 44

  • Servicecenter 08-578 291 00

  • Kommunens vaktmästare:  070-1698130 - om ni inte kommer in ring numret på klisterlappen på dörren.

Vid fel på gymnastikredskap


1. Ställ undan eller blockera redskapet vid skaderisk eller risk att redskapet går sönder mer
2. Sätt upp en lapp på/nära redskapet som informerar om skadan
3. Ta ett foto på skadan, skicka foto, tid, plats och kort beskrivning till kansli@tyresogymnastiken.se

 

Om något inte fungerar som det ska i Tyresögymnastikens verksamhet


1. Prata i första hand direkt med berörda ledare på ett konstruktivt sätt.

2. Läs igenom  Trygg idrott i Tyresögymnastiken

3. Kontakta sportchef Mathilda Carlsson, Sportkommittén eller styrelsen

 

Om ett barn befaras fara illa inom eller utom Tyresögymnastiken

1. Agera hellre en gång för mycket än för lite men agera aldrig ensam. 
2. Om oron avser förhållanden inom Tyresögymnastiken, läs igenom Trygg idrott i Tyresögymnastiken
3. Gruppansvarig känner barn och anhöriga. GA ska därför tillsammans med minst en ledare till  bedömma och ta beslut.
4. Normalt tar ni efter ledarsamtalet upp frågan med vårdnadshavare.
5. Om oron berör anhöriga/hemmiljö eller om anhöriga inte lyssnar ska Gruppansvarig prata med ordförande.
6. Gruppansvarig och ordförande gör gemensam bedömning av ytterligare åtgärder t.ex. orosanmälan till socialtjänsten